En de CCG-scriptieprijs gaat naar….

15 juli, 2019

Voor een zaal vol trotse vrienden en familie kregen ruim 63 afgestudeerde studenten van de opleidingen Commerciële Economie, waaronder ook studenten van de Johan Cruyff Academy en Ondernemerschap & Retailmanagement hun diploma in het atrium van de Hanzehogeschool. De beste afstudeerders werden op donderdagavond 11 juli jl. beloond met diverse prijzen, waaronder de felbegeerde Scriptieprijs van de Commercieele Club Groningen.

De uitreiking begon met een korte keynote-speech van oud-student Joel Darius, nu creatief strateeg bij o.a. NDC Mediagroep. ‘Wees vooral jezelf en heb plezier’ was zijn advies aan de jonge studenten. Daarna werden de drie genomineerden voor de CCG-scriptieprijs aan het publiek voorgesteld. Ernst Wallinga reikte de prijs uit namens de Commerciële Club Groningen. Deze ging uiteindelijk naar Isabelle Rode, student Commerciële Economie. Zij ontving een dinerbon en won daarnaast ook een jaarlijks lidmaatschap van de Jongeren Commercieele Club (JCC).  De tweede en derde prijs gingen naar Dries Anker en Edwin Top, beiden student Ondernemerschap & Retailmanagement.

Voor de zichtbaar trotse Peter Idema was het de eerste keer in zijn loopbaan als Dean van het Instituut voor Marketing Management dat hij een diploma-uitreiking mocht leiden. ‘Hiervoor ben ik het onderwijs in gegaan’, vertelt hij trots na afloop. Idema werkte als commercieel manager voor De Haan Advocaten en NDC Mediagroep maar maakte begin dit jaar de overstap naar de Hanzehogeschool. ‘Voor ons is het belangrijk dat er vanuit de maatschappij en het bedrijfsleven aandacht is voor onze studenten en dat hun kwaliteiten gezien worden. Zij zullen de toekomstige werkgevers worden en zijn dan op hun beurt weer afnemers van onze studenten. Ik ben heel blij dat de Commercieele Club Groningen hun naam hieraan verbindt. Dat laat zien dat de kwaliteit van onze afstudeerders wordt gewaardeerd.’

Bang dat de meeste studenten de regio verlaten is Idema niet. ‘Ik denk dat we veel van deze studenten terug zullen zien in de omgeving. We merken dat hun band met Groningen steeds sterker wordt en dat ze zien dat je hier goed kunt wonen en werken.’